Espandinavia

21. april 2020

Danmark har fået en ny forening. ’Espandinavia’ er grundlagt af herboende spaniere, som ønsker at skabe et netværk for nytilkommende fra Spanien. Idéen er bl.a. at hjælpe med at finde vej på det danske arbejdsmarked og uddannelsessystem osv., men også at fungere som mødested, netværk og bindeled mellem spaniere og danskere.

Foreningen er startet i Århus og det er her hovedparten af medlemmerne bor og formentligt også her hovedparten af aktiviteterne vil foregå. I februar 2020 holdt foreningen stiftende generalforsamling med efterfølgende tapas y vino. De stiftende medlemmer er en gruppe herboende spaniere - nogle relativt nytilkomne og andre med over 20 år i Danmark. Tanken er at sprede ordet og byde alle interesserede spaniere og danskere velkomne i foreningen.

Skulle du have fået lyst til at være med i foreningen eller bare høre mere om den, kan du kontakte foreningen på espandinavia@gmail.com – helst på spansk.

Kender du herboende spaniere som kunne være interesserede i at være med, så del gerne mailadressen – vi vil gerne være flere!