Årskursus 2020: Spanien i en brydningstid | Spansklærerforeningen

Årskursus 2020: Spanien i en brydningstid

Årskursus i Spansklærerforeningen 19. november-20. november 2020

Comwell Kolding, Skovbrynet 1, 6000 Kolding (Ligger i gå-afstand fra stationen)

(Foreløbigt program)

Torsdag, 19. november

9:30-10:00 Ankomst, kaffe, te og morgenmad

Velkomst ved Irma Kobæk, forkvinde for Spansklærerforeningen

10:00-12:00 Spanien i dag – Regionalismo. Oplæg v/ Kasper Kloch
Kasper Kloch bor og arbejder i Barcelona, Spanien. Han vil fortælle lidt om, hvordan Spanien og nok især barcelonenserne ser på regionalismo, fodbold og tyrefægtning – Og Spanien efter COVID-19

12:00-13:00 Frokost

13:00-14:00 Sproglige studieretninger og sproglige tiltag i gymnasiet: Hvordan styrker vi sprogenes position i gymnasiet? Oplæg og efterfølgende diskussion v/ Susanne Galsøe fra Hjørring Gymnasium

14.00-14.30 SIF – Spansk i Folkeskolen – Nyt fra Jannie Grue

14:30-15:30 Eftermiddagskaffe

15.30-17.00 Tine Brandt: Nyt fra fagkonsulenten

17.00-18.30 Generalforsamling og valg til bestyrelsen

18.30 Middag

Aftenindslag: Hygge og guitarmusik ved Rogerio

Fredag, 20. november

7:00-7:30 Zumba ved Pavel el Cubano

7:30-8:30 Morgenmad

8:30-12:30 Workshops med fagdidaktisk indhold, alle kan deltage i tre workshops:
1. Workshop ved Anne Højgaard: Brug af TV-serier i undervisningen.
2. Workshop ved Ane Teichert og Teresa Álvarez: La competencia intercultural – bred introduktion til hvordan det kan bruges i forskellige emner, samt eksempler på forløb.
3. Workshop ved Britt Lundgreen: El Fútbol en España.
4. Workshop ved Margrete Martos: Innovation i undervisningen. Margrete Martos er lektor i spansk og idræt på Rungsted Gymnasium. Hun har i mange år arbejdet med innovation i undervisningen og vil i workshoppen give ideer videre til os.

12:30-13:30 Frokost

13:30-15:30 Spanien - et land i forandring. Oplæg v/ Morten Heiberg
Morten Heiberg er professor og historiker fra Københavns Universitet og beskæftiger sig især med Spanien fra Franco-tiden og frem.

15:30 Evaluering og afslutning

Nyt fra forlagene
Forlagsrepræsentanter og fagbogsforfattere præsenterer deres nyeste udgivelser inden for spanske undervisningsmaterialer i løbet af kursusdagene.

Praktisk info:

Tilmelding foregår elektronisk med deadline 20. august 2020. En mail med link til tilmeldingssystemet på Spansklærerforeningen.dk bliver sendt ud i ultimo maj måned.
Priser: Hele kurset med overnatning i enkeltværelse: kr. 3.300,- Hele kurset med overnatning i dobbeltværelse: kr. 3.000,- Hele kurset uden overnatning: kr. 2.400,- Kun torsdag uden overnatning 19. november: 1.600,- Kun fredag uden overnatning 20. november: 1.450,- + kr. 600,- hvis man ikke er medlem af foreningen.
Ved spørgsmål kontakt spanskkursus@gmail.com