Fagdidaktisk reformkursus for fransk, spansk og italiensk | Spansklærerforeningen

Fagdidaktisk reformkursus for fransk, spansk og italiensk

Internatkursus på basis af de nye læreplaner i 2017. Kurset formål er at give fransklærere, spansklærere og italiensklærere indsigt i og fagdidaktiske værktøjer til at implementere den undervisning, som reformens justeringer i de romanske sprogs læreplaner har medført.

Kursusudbyder

Fransklærerforeningen laver kurset i samarbejde med spansklærerforeningen og italiensklærerforeningen

Formål og Indhold

Kurset vil indeholde teoretiske oplæg om de områder, som er berørte af ændringer i den nye læreplan og praktiske didaktiske eksempler på, hvordan disse ændringer kan implementeres i undervisningen, herunder fx:

• Ordforrådstilegnelse og intelligente læsestrategier - dette område knytter sig specielt til de kompetencer, som eleverne skal tilegne sig i forbindelse med kravene i den nye skriftlige elektroniske eksamen.
  • Metoder til at styrke eleverne spontane mundtlige kommunikation på fremmedsproget – dette område knytter sig specielt til de sproglige kompetencer, som eleverne skal tilegne sig og kunne anvende i forbindelse med kravene til den nye mundtlige eksamen og i særdeleshed i forbindelse med et aktuelt og uforberedt møde med en fransktalende person.
  • Opbygning af interkulturel kompetence - viden om og forståelse for forskellige kulturers omgangsformer, skik og brug.
  • Træning af elevernes innovative kompetence gennem innovative undervisningsformer og forløb.
  • Faglig og dannelsesmæssig optimering af elevernes anvendelse af de digitale muligheder og redskaber.
  • Den nye SRP-opgave – herunder fokus på det tværfaglige, det metodiske og det mundtlige forsvar for opgaven.

Fransklærere, spansklærere og italiensklærere fra STX, HHX og VUC

Internatkursus med overnatning:

Fra tirsdag d. 21. november kl. 9.00 til onsdag d. 22. november kl. 17.00, 2017.

Sted: Severin Kursuscenter i Middelfart

3900 kr.

Tilmelding

Senest 1. oktober 2017 til Ulla Pedersen på ulla.pedersen@skolekom.dk  tlf.  29 868143

Ved tilmeldingen oplyses navn, ansættelsessted, skolens adresse og EAN-nummer.

Se også annoncen på Fransklærerforeningens hjemmeside: http://fransklaererforeningen.weebly.com/aktuelle-kurser.html

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /var/www/xn--spansklrerforeningen-o0b.dk/public_html/sites/all/modules/contrib/user_import/user_import.import.inc on line 286

Deprecated: Array and string offset access syntax with curly braces is deprecated in /var/www/xn--spansklrerforeningen-o0b.dk/public_html/sites/all/modules/contrib/user_import/user_import.import.inc on line 292