Kursus om brobygning i fransk, spansk og italiensk | Spansklærerforeningen

Kursus om brobygning i fransk, spansk og italiensk

Kursus om: 'Brobygning i sprogfagene fransk, spansk og italiensk med fokus på Grundskole, Gymnasium og De Videregående Uddannelser'

Fransklærerforeningen udbyder kursus om brobygningsforløb for fransklærere, spansklærere og italiensklærere fra Grundskolen, STX, HHX og VUC samt de videregående uddannelser.

Fransklærerforeningen laver kurset i samarbejde med Spansklærerforeningen og Italiensklærerforeningen

Kurset skal ses som inspiration til, hvordan man i samarbejde institutionerne imellem kan facilitere implementeringen af de nye bestemmelser og fremme de muligheder der er for at styrke sprogundervisningen op igennem skolesystemet.

Formål og Indhold:
Med baggrund i den nye grundskolereform og gymnasiereform, hvor der er enighed om, at  fremmedsprog  skal opprioriteres og tilbydes tidligere i grundskolen og i det hele taget vægtes højere i hele uddannelsessystemet, vil vi med dette kursus præsentere nogle anderledes og utraditionelle brobygningsforløb, som kan være med til at vække og fremelske elevernes interesse og motivation for at lære de romanske sprog.

Forløbenes indhold og faglighed har til formål at give eleverne et realistisk billede af, hvordan man underviser i og arbejder med sprogfagenes kerneområder og dermed give potentielle elever et klart billede af, hvad man forstår ved sprogundervisning, og hvilken nyttevirkning sprogindlæring har på sigt.

Der vil på kurset også blive fremvist forløb og aktiviteter, som vil være baseret på tværinstitutionelt sprogligt samarbejde med anvendelse af fælles digitale platforme og digital kommunikation mellem eleverne på fx grundskolen og eleverne på STX og HHX.

Kursets målgruppe:
Fransklærere, spansklærere og italiensklærere fra Grundskolen, STX, HHX, VUC og De Videregående Uddannelser (Lærerseminariet, Universiteterne og Handelshøjskolerne)

Tid og sted:
Tirsdag d. 18. april 2017 kl. 09.00 - 16.00 i Aalborg
Torsdag d. 20. april 2017 kl. 09.00 – 16.00 i Odense
Tirsdag d. 25. april 2017 kl. 09.00 – 16.00 i Aarhus
Torsdag d. 27. april 2017 kl. 09.00 – 16.00 i København

Pris:
1300 kr.

Tilmelding:
Senest 30. marts 2017 til Ulla Pedersen på
email :  ulla.pedersen@skolekom.dk
tlf.  29 868143

Ved tilmeldingen oplyses navn og ansættelsessted, EAN-nummer, samt det kursussted, hvor man ønsker at deltage i kurset.