Synlig læring i sprogundervisningen – fransk, spansk og italiensk | Spansklærerforeningen

Synlig læring i sprogundervisningen – fransk, spansk og italiensk

Kurset formål er give de romanske sproglærere indsigt i og værktøjer til at arbejde med synlig læring og forskellige motiverende feedbackformer i sprogundervisningens kernediscipliner.

Kursusudbyder

Fransklærerforeningen laver kurset i samarbejde med Spansklærerforeningen og Italiensklærerforeningen

Formål og Indhold

Kurset vil have fokus på, hvordan man arbejder med:

• Formulering af læringsmål for forløb og for lektioner
  • Beskrivelser af succeskriterier for målopfyldelse
  • Evaluering/feedforward/feedback på baggrund af læringsmål og succeskriterier (selvevaluering; elev-elev; elev-lærer, lærer-elev)
  • Tilrettelæggelse af aktiviteter i undervisningen med udgangspunkt i læringsmål
  • Den enkelte elevs progression. Tegn på læring hos den enkelte elev.
  • Fælles sprog for læringsproces, læringsstrategier og taksonomi.

Der vil blive vist stilladserende modeller, som omfatter de tre former for feedback = feedup – feedback og feedforward, som kan bruges af lærerne og eleverne til at synliggøre og facilitere læringsprocessen.

Vi vil vha. konkrete udarbejdede undervisningseksempler i de forskellige kernediscipliner demonstrere, hvordan eleven og læreren ved at arbejde systematisk med feedup-feedback-feedforward vil få værdifuld viden om, hvad eleven har været igennem og hvilken læring, der er opnået, samtidig med at læreren får viden om, hvordan hans undervisningspraksis skal udvikles for at støtte elevens læreproces og udvikling bedst muligt.

Fransklærere, spansklærere og italiensklærere fra STX, HHX og VUC

Tirsdag d. 12. september 2017                    09.00 – 16.00 i Aalborg

Torsdag d. 14. september 2017                    09.00 – 16.00 i Odense

Mandag d. 18. september2017                    09.00 – 16.00 i Aarhus

Onsdag d. 20 september 2017                     09.00 – 16.00 i København

1300 kr.

Tilmelding

Senest 25. august 2017 til Ulla Pedersen på ulla.pedersen@skolekom.dk  tlf.  29 868143

Ved tilmeldingen oplyses navn, ansættelsessted, skolens adresse og EAN-nummer.

Se også annoncen på Fransklærerforeningens hjemmeside: http://fransklaererforeningen.weebly.com/aktuelle-kurser.html